Ja. Fettsyrorna DHA och EPA, som är de aktiva ingredienserna i Möller’s produkter, är bland de bäst dokumenterade näringsämnena i världen idag. Läs mer om effekter av Vitaminer genom att klicka på länken på sidan av texten.
Omega-3-fettsyrorna DHA och EPA som finns i alla Möller’s produkter har en rad olika positiva hälsoeffekter som är dokumenterade i tusentals olika studier runt om i världen.
Här är ett urval av studier/dokumentation som används av Möller’s näringsexperter:
* Tran under graviditet ger barn med högre IQ, Universitet i Oslo
* Tidig användning av DHA stöttar hjärna och synfunktion, Universitet i Tennessee, USA
* Omega-3 reducerar smärta och stelhet i reumatiska leder, Universitetet i South Hampton, UK
* Tran hjälper till att bibehålla ett friskt hjärt- och kärlsystem, Universitet i München, Tyskland
* Omega-3 minskar risken för dödlighet av hjärt- och kärlsjukdomar, Departementet för Klinisk forskning, Italien